LONDON 2K14!

Tenkte jeg skulle skrive et innlegg om Londonturen som jeg sa jeg skulle! Eller LÅÅÅÅNDÅNN som vi sa på drøy kristiansandsdialekt. Vi mobbet vår kjære kontaktlærer litt. Jeg var jo så heldig å få en heftig urinveisinfeksjon et par dager før og sinnsyk feber kvelden før. Feberen forsvant dagen etter, men urinveisinfeksjonen ble faktisk bare verre og verre for hver dag som gikk.

DAG 1:
Jeg ble hentet av Eline og vi dro til flyplassen for å møte resten av klassen. Så fulgte typisk flyplassbusiness etter aka innsjekk, bagasjeinnsjekk blablabla. Vi tok først et fly til Gardermoen, hvor jeg fikk en merkelig rabatt som vi fremdeles ikke skjønner grunnen til hvor jeg betalte 50kr for baguette og brus, mens de andre betalte 100kr. HEHE. Etter litt venting, satt vi på flyet til London. Jeg fikk ikke sove, så jeg var jo DEN loneren. Så ankom vi Heatrow flyplass i London og satt oss på et sånt underground tog som tok 1 time. DØØØD. Haha. Vi bodde på et hotell med samme navn som flyplassen. Her kostet nettet hor og helvette forresten. Vi dro umiddelbart RETT på shopping, haha! Vi brukte en deeeel tid på å finne shoppinggaten men tilslutt fant vi den! Vi tuslet litt oppover i Oxford Street (vi var heldige med hotellplasseringen som var rett ved gaten). Tror vi var innom de standard shoppingbutikkene denne dagen. Forever 21, New Look, Primark osv. Skal love dere, jeg hadde HØYE forventninger til Primark, og ble ikke i det hele tatt skuffet. Jeg fylte opp en hel handlekurv (de er SVÆÆRE) og den kostet bare 800kr!!! Og dette var bare første dagen.. Hahah. Så spiste vi på subway hvor jeg igjen betalte halvparten så lite som de andre, selvom jeg hadde det samme som resten. Lykkee!

Aksel, Daniel og Jørgen når vi venter på undergroundtoget!

dette handlet da jeg den første dagen... Noe fra Forever 21, Newlook og selvfølgelig Primark.

DAG 2:
Vi stod opp tidlig for å spise frokost. Denne smakte DRIT. Jeg er veldig glad i hotellfrokoster, men på dette hotellet var det faktisk bare jævlig krekslig. Jeg var også ganske så dårlig, men på tross av det så ble jeg med på en liten shoppingtur, igjen. Jeg handlet igjen alt for mye på Primark. Denne gangen for 600kr. Vet det høres lite ut, men det er det ikke i det hele tatt.. Haha. Så dro vi på Miss Selfridge og Topshop. Jeg blacket helt på Topshop, og holdt på å besvime etterfulgt av panikk fordi jeg ikke fant Eline som hadde hotellnøkkelen. Jeg ville jo tilbake til hotellet fordi jeg var så dårlig. Tilslutt fant jeg dem, og dro tilbake til hotellet hvor jeg satt i 8 timer helt alene mens de andre besøkte BBC. Buuhu. Jeg betalte for nett i 24 timer(!!). Gikk jo faen ikke an å bestille i sånn 5 timer, eller 10 timer. Var liksom 1 time, så 24 timer, så en uke osv. Haha så jævlig. Så var det å dusje og stelle seg for da skulle vi ut på resturant å spise hele gjengen. Vi dro på Jamie Olivers hvor jeg bestilte en salat fordi jeg ikke var så sulten, og de andre bestilte burgere og steiker. De fikk miniburgere og små kjøttstykker mens jeg fikk en SVÆR bolle med masse salat og 4(!!!WTF) kyllingfileter. Hahah hvaaa faen?? Den var utrolig god da, selvom jeg måtte gi vekk 3 av kyllingfiletene mine til de små, sultne klassekameratene mine som var kjempeskuffet over maten sin. Sharing is caring, eller hur? Så dro vi på utkikk etter en karaokebar, og da vi omsider fant en etter å ha fått syke gåsår så var det selvfølgelig en privat event.......... Meg, Aksel, Jørgen og Leander dro heller på en pub og fikk noe hjemmebrygga greier. Utrolig godt var det!

middag på Jamie Olivers!

DAG 3:
Lure, lille meg startet dagen med å ta avfarging i håret... hahahhaha. Jeg skulle farge håret rødt nemlig. Fikk ikke tid til farging nr to, før vi måtte dra for å rekke bussen til *TROMMEVIRVEL* Warner bros. studios!!!!! Vi skulle ta en The Making of Harry Potter tour, og jeg skal love dere... DET ER DET SYKESTE NOEN GANG!! Jeg var helt i ekstaste og glemte i noen timer at jeg var syk. Jeg skal tilbake dit i august, så det blir braaa!  Vi fikk se sinnsykt mange rekvisitter og det var helt utrolig å se med egne øyne at DER, AKKURAT DER ligger den ekte golden snitch (gullsnoppen om dere vil) som ble brukt i filmene. ÅÅH. Det var også mye om kostymene sånn som Hagrid som jeg trodde at faktisk bare var en unormalt svær fyr, men som faktisk er en gigantisk maske. Vi fikk se masken til Dobby også. Skjønneste lilleee. Men det villeste var nok å se Hogwarts. Det var på en måte svært, men samtidig kjempelite. Da kom tårene litt i øyenkroken. Også fikk vi fysisk GÅ gjennom Diagon Alley. Da ble jeg helt rørt altså. Så var det jo en svææær og superdyr suvenirbutikk hvor jeg kjøpte en sånn sjokoladefrosk som den i den første filmen, og en Deathly Hallows nøkkelring. Så var det tilbake igjen til London, og igjen rett på shopping. Gikk som de andre dagene IGJEN på Primark og handlet for 400kr. Tilbake på hotellrommet farget jeg håret igjen for å få det rødt. Det ble faen ikke rødt heller, men brunt med rødskjær. Skuuuuff. SÅ DERE!!!! Dro vi på karaokebar! Var trolig nok bare jeg, Keilin, Helene, Aksel og Jørgen som dro. Der var det endel venting fordi vi ikke fikk rom (var sånn lei-et-karaoke-rom) før kl.1. Var også jævlig dyrt. Så ble vi relativt fine i formen på ventetiden, også sang vi for fult i en time i rommet vårt før vi tok oss litt nattmat på Burger King og dro tilbake til hotellet.

litt dårlig fokus her, men dette er da bussen vi tok fra London til studioet. Det tok ca. 1 time!

statuemennene ved inngangen til Hogwarts. Piertotum Locomotor♥ Frysninger!!

The Golden Snitch

Jørgen og Eline kjøpte butterbeer. Jeg smakte litt også. Det smakte egentlig bare villa(brusen) med masse masse krem og vaniljesmak. Og det smakte dritt.

Eline og Jørgen i den flyvende bilen!

Jørgen, Eline og minimeg utenfor huset til the Dursleys i Privet Drive!

Igjeeen

The all knight bus! Herregud så høy den var..

Alt jeg tenkte da jeg så broa var Neville Longbottom, hahah

All knight bus igjen

Diagon Alley! Herreguuud så kult!

Til sist, men ikke minst! Hogwarts! Var vanskelig å ta bilde av hvordan den egentlige størrelsen var, er egentlig noe man må se med egne øyne.

TIPS: Hvis noen av dere tenker dere å besøke studioet, bestill på nett i GOD tid før dere drar. Det er veldig attraktivt så det kan bli vanskelig å bestille når man er der.

DAG 4:
HADE LONDON:( Dette var den jævligste dagen. Vi tok undergrounden til flyplassen, også fly til København. Der var vi i sånn 5-6 timer og ventet på flyet vårt til Kjevik. Noen timer ble brukt på Tax Free, men mest ble brukt på en pizzabar hvor vi samlet oss og spiste og spilte MASSE kort. Tilslutt kom flyet og vi var hjemme på et blunk. Min far hentet meg og vi dro rett på legevakten. Jeg var jo ikke blitt noe frisk i det hele tatt, og følte meg helt jævlig. Da vi var i London våknet jeg i 4-5 timer hver natt fordi jeg hadde så vondt også satt jeg ca. 1 time i dusjen før jeg la meg igjen. Og ja, dette skjedde HVER natt. Tilogmed når jeg var hjemme igjen. Jeg hadde jo noen antibiotika tabletter i mens vi var i London, men de hjalp ingenting så jeg var jo drugged på smertestillende 24/7. Jeg var jo ikke så lur heller da som tok meg noen drinks.. Men sånn er det! Jeg og min far satt i 3 timer på legevakten før jeg ble sendt hjem med 1 tablett. DA FAAAK? For da hadde de gått tom for den typen jeg skulle hatt så jeg måtte bare få resept. Så dro vi på Shell her i Lillesand, kjøpte oss burgere og brus, og ble feite. Jeg gav min halve til mamma da vi kom hjem. Hadde jo ikke særlig til apetitt pga antibiotikaen.

VIDEO:

den ble litt langdratt ettersom selve filmen var et skoleprosjekt og skulle egentlig vare i 15 minutter.. HEHE. Husk å sette på 720p!

Selvom det er over en måned siden denne turen, må jeg bare si TUSEN TAKK FOR TUREN 3MK!